Hoppas det blir mera skrivet nu

Ja, alla ni om det nu finns nån som brukar gå ut på min blogg det har varit längesedan nu.
Har inte mått så att jag har varit sugen eller haft behov av att skriva men idag ska jag försöka komma igång.
Vad har hänt sen sist ? Masso säkert men jag tar det roligaste först.
Lena fyllde 50 år Hurra, vilken fest det blev.

Magen på Älsklings smulan bara växer och växer snart så blir jag momma. Lycka.
 
Här är blivande mamman och pappan vilken söt baby det ska bli, eller hur !

Det som gör ont lite extra är att min älskade pappa skulle fyllt 72 år den 19 mars.
Saknar dig.
Det som normalt är glädjens dag är ännu mer sorgens dag nu när han inte finns.
Jag tror att dessa ord kommer från pappa alla mina barns offa lelle



Jag har bara dragit mig tillbaka till ett
annat rum.
Jag är jag och Du är Du.
Allt vi var för varandra det är vi fortfarande.
Nämn mig vid mitt vanliga, familjära namn.
Tala till mig på samma sätt som Du
alltid brukade.
Ändra inte Ditt tonfall, håll sorgen borta
från Din röst.
skratta tillsammans med mig, som vi alltid
brukade skratta åt vardagens småting.
Var med mig, le med mig, tänk på mig,
bed för mig!
Låt mitt namn fortsätta att vara en del
av Din vardag.
Livet betyder detsamma. Ingenting har
skett som förändrar det.
Livet går vidare därför att det måste gå vidare.
Döden är ju bara ett avbrott i vår gemenskap.
Varför skulle Du sluta att tänka på mig bara
därför att Du inte längre kan se mig?
Jag väntar på Dig för en kort stund
alldeles i närheten.
Allt är bra!


Sköt om er
Kramizar Eva

Kommentarer
Postat av: Smulan

Snart är våran längtan över och bebbbin är här hos oss istället. älskar dig.

2009-03-24 @ 19:40:24
Postat av: agnetha och emelie

Jamen världens största grattis till den lilla rosenknoppen och nu kräver vi massor av bäbisbilder och det på stört!!

Kramar i massor ifrån oss i Ankarsvik

2009-04-01 @ 16:45:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0