Förkyld måndag

Idag är min lillgubbe hemma, förkyld jag känner åxå att det är lurigt i kroppen men jag tror att jag ska hoppa över den delen. I går jobbade jag på hundutställning UTOMHUS de ni. Jag fick värdens skrattanfall mitt i det bedrövliga, Sonja stod som en liten tomtegumma i mössa och kappa alldeles rödrosig om kinderna med en 2 kg djupfrysr hunmatskorv i famnen som alla utställare skulle få och jag sitter inne i ett träskjul med en kupevärmare mot benen och en på bordet med pennor istuckna framtill eftersom dom fryser igen annars. Ja varför i all värden gör man det för, gen människa i värden kan man berätta för som fattar vad man håller på med, men kul var det.
När jag kom hem hade momma hämtat barnen och var på julskyltning med dom, oj vad dom älskar momma. Sedan hade dom varit och tänt ljus på moffas graven lill gubben vad jag saknar dig.

Sedan bar det iväg till Tessan på smyckespary
Åsa hade tillverkat såååååå många snygga smycken i alla former och färger inget blir likt det andra. som vanligt hade vi jättetrevligt. Sen var det bara hem å hopp i säng.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0